Үйірмелер

«Қауырсын қалам» үйірмесі

Ақындық қабілеті бар балаларды анықтау үшін  оқушылардың мынадай белгілеріне қараймыз:

—  поэзияға деген қызығушылықтары басым келеді;

—  өлең шығару қабілеттері байқалады;

—  ізденімпаздық және шығармашылық қабілеті көрінеді.

Ақын балаларды қалай анықтаймыз?

  • оқушыларға әртүрлі тақырыпта өлең шығаруға тапсырма беру;
  • психо-педагогикалық бағыт-бағдар беру;
  • сабақ барысында оқушыларға поэзия оқуға мүмкіндік беру.

Оқушының ақындық қабілетін анықтауда төмендегідей әдіс-тәсілдерді қолданамыз:

— поэзия кешін, ақындар мүшайрасын ұйымдастыру;

­— шығармашылық қабілетін анықтау;

— өлең құрылысы туралы білімдерін кеңейту.

Ақындық қабілеті бар балалармен жұмысты жүргізу әдістері:

  • оқушыларды қабілетіне қарай топтау әдісі.
  • үйге жеке тапсырмалар беру.
  • аптасына бір рет үйірме жұмысына шақыру.

Күтілетін нәтиже:

— Оқушылардың қалалық, облыстық, республикалық ақындар мүшайрасында жоғары жетістікке қол жеткізуі. Абай, Мұқағали оқуларына оқушылар дайындау.

«Жас қаламгер» үйірмесі

Жазушылық қабілеті бар балаларды анықтау үшін  оқушылардың мынадай белгілеріне қараймыз:

—  прозаға, кітап оқуға деген қызығушылықтары басым келеді;

—  жазушылық  қабілеттері байқалады;

—  ізденімпаздық және шығармашылық қабілеті көрінеді.

Жазушылық қабілеті бар балаларды қалай анықтаймыз?

  • оқушыларға әртүрлі тақырыпта әңгіме жазуға тапсырма беру;
  • психо-педагогикалық бағыт-бағдар беру;
  • сабақ барысында оқушыларға проза жанрында шығарма жазуына түрткі боларлық әдістерді қолдану.

Оқушының жазушылық қабілетін анықтауда төмендегідей әдіс-тәсілдерді қолданамыз:

— мектептің коворкинг орталығында оқырмандар конференциясын, ақын-жазушылармен кездесу кешін ұйымдастыру;

­— оқушыларға оқуға тиісті кітаптар тізімін беріп, аннотация жазуға дағдыландыру;

— әдеби кітаптар негізінде үздік буктейлер жарысын ұйымдастыру.

Жазушылық қабілеті бар балалармен жұмысты жүргізу әдістері:

  • оқушыларды қабілетіне қарай топтау әдісі.
  • үйге жеке тапсырмалар беру.
  • аптасына бір рет үйірме жұмысына шақыру.

Күтілетін нәтиже:

—Оқушылардың кітап оқуға деген құштарлығын ояту, шығармашылығын шыңдау. Әдеби тілде сөйлеу қабілеттерін дамыту.

 «Жас тілші» үйірмесі

Оқушылардың медиасауаттылығын арттыру үшін  журналистикаға қабілеті бар балалардың мынадай белгілеріне қараймыз:

—  жүргізушілік қабілеттері байқалады;

—  камера алдында сөйлеуі мен өз-өзін ұстау әдебі көрінеді;

—  газет, журналдарға мақала жазуға белсенділіктері басым келеді.

Журналистикаға қабілеті бар балаларды қалай анықтаймыз?

  • мектептегі фото-видео студиясындағы операторлармен бірлесе жұмыс жасауын анықтау;
  • ақпаратпен жұмыс істеуіне, материалдарды бағалауына, талдауына, жалған мәлімет  пен насихатты ажырата білуіне қарау.

Оқушының медиасауаттылығын  анықтауда төмендегідей әдіс-тәсілдерді қолданамыз:

— мектеп газетіне материалдар даярлайтын тілшілерді жинақтау;

— ютуб каналында сөйлеуін, видеоларды монтаждау жұмыстарымен айналысуын бақылау;

— газет, журналдарға мақала жазуға қабілеті бар оқушыларды бейімдеу.

Журналистикаға қабілеті бар балалармен жұмысты жүргізу әдістері:

  • оқушыларды қабілетіне қарай топтау әдісі.
  • үйге жеке тапсырмалар беру.
  • аптасына бір рет үйірме жұмысына шақыру.

Күтілетін нәтиже:

—Медиасауатты оқушыларды даярлау. Журналистика саласына бейімі бар оқушыларға бағыт беру.

«Сахна әлемі» үйірмесі

Актерлік қабілеті бар балалардың мынадай белгілеріне қараймыз:

—  көпшілік алдында өзін еркін ұстай алатын, өз ойын, пікірін жеткізе алатын ерекшелігі байқалады ;

—  өнерге деген қызығушылығы көрінеді;

—  ұжыммен жұмыс істей алатын, шығармашыл қабілеті білінеді.

Актерлік қабілеті бар балаларды қалай анықтаймыз?

  • сабақ барысында өтілген шығарма негізінде қойылым қою;
  • мектепішілік іс-шараларда сахналық қойылым қоюды ұйымдастыру.

Оқушының  актерлік қабілетін анықтауда төмендегідей әдіс-тәсілдерді қолданамыз:

— актерлік өнердің негізімен таныстыру;

— телеспектакльдерді көру;

— шағын спектакльдерді қою.

Актерлік қабілеті бар балалармен жұмысты жүргізу әдістері:

  • оқушыларды қабілетіне қарай топтау әдісі.
  • үйге жеке тапсырмалар беру.
  • аптасына бір рет үйірме жұмысына шақыру.

Күтілетін нәтиже:

  • Әр оқушының өзіндік қабілетін ашу, белсенділігін арттыру. Шығармашылығын шыңдау.

 «Айтыс қанатында» үйірмесі

Айтыс өнеріне қабілеті бар балалардың мынадай белгілеріне қараймыз:

—  сөз саптауы, тапқырлығы, суырыпсалма ақындық қасиеті байқалады;

—  домбыра аспабында еркін ойнайды;

—  шешендік қасиеті көрінеді.

Айтыс өнеріне қабілеті бар балаларды қалай анықтаймыз?

  • оқушылар арасында мектепішілік айтыс ұйымдастыру;
  • сабақ барысында суырыпсалма қасиетін дамытатын түрлі әдіс-тәсілдерді қолдану;
  • теориялық білімін жетілдіретін тарихи және әдеби кітаптарға деген қызығушылығын байқау.

Оқушының айтыс өнеріне қабілетін анықтауда төмендегідей әдіс-тәсілдерді қолданамыз:

— айтыс өнерінің негізімен, тарихымен таныстыру;

— айтыс үзінділерін көрсету;

— көпшілік алдында өз-өзін ұстауын, сахна мәдениетін қалыптастыру.

Актерлік қабілеті бар балалармен жұмысты жүргізу әдістері:

  • оқушыларды қабілетіне қарай топтау әдісі.
  • айтыс додаларына қатыстыру.
  • аптасына бір рет үйірме жұмысына шақыру.

Күтілетін нәтиже:

  • Айтыс додаларында жүлделі орын алуға оқушыларды даярлау.

 «Сөз додасы» үйірмесі

Пікірталасқа қабілеті бар балалардың мынадай белгілеріне қараймыз:

—  өзін ортада еркін ұстап, ойын ашық айта алуы байқалады;

—  дәйектемені нақты ұсына отырып, өз сөзін дәлелдеуі нақты көрінеді;

—  шешендік қасиеті көрінеді.

балаларды қалай анықтаймыз?

  • оқушылар арасында мектепішілік дебат ұйымдастыру;
  • сабақ барысында пікірталас алаңын өткізу;

Оқушының пікірталас алаңына қабілетін анықтауда төмендегідей әдіс-тәсілдерді қолданамыз:

— нақты дәйектемені қолдануына, өз сөзін дәлелдеуіне қажет фактілерді іріктеуді үйрету;

— шешендік өнердің ерекшелігімен таныстыру;

— көпшілік алдында өз-өзін ұстауын, сахна мәдениетін қалыптастыру.

Піікірталасқа қабілеті бар балалармен жұмысты жүргізу әдістері:

  • оқушыларды қабілетіне қарай топтау әдісі.
  • дебаттарға қатыстыру.
  • аптасына бір рет үйірме жұмысына шақыру.

Күтілетін нәтиже:

  • Шешен, өз ойын нақты фактімен дәлелдей алатын, сауатты пікір білдіретін оқушы даярлау.