«Қауырсын қалам» үйірмесі
Ақындық қабілеті бар балаларды анықтау үшін оқушылардың мынадай белгілеріне қараймыз:
— поэзияға деген қызығушылықтары басым келеді;
— өлең шығару қабілеттері байқалады;
— ізденімпаздық және шығармашылық қабілеті көрінеді.
Ақын балаларды қалай анықтаймыз?
- оқушыларға әртүрлі тақырыпта өлең шығаруға тапсырма беру;
- психо-педагогикалық бағыт-бағдар беру;
- сабақ барысында оқушыларға поэзия оқуға мүмкіндік беру.
Оқушының ақындық қабілетін анықтауда төмендегідей әдіс-тәсілдерді қолданамыз:
— поэзия кешін, ақындар мүшайрасын ұйымдастыру;
— шығармашылық қабілетін анықтау;
— өлең құрылысы туралы білімдерін кеңейту.
Ақындық қабілеті бар балалармен жұмысты жүргізу әдістері:
- оқушыларды қабілетіне қарай топтау әдісі.
- үйге жеке тапсырмалар беру.
- аптасына бір рет үйірме жұмысына шақыру.
Күтілетін нәтиже:
— Оқушылардың қалалық, облыстық, республикалық ақындар мүшайрасында жоғары жетістікке қол жеткізуі. Абай, Мұқағали оқуларына оқушылар дайындау.
«Жас қаламгер» үйірмесі
Жазушылық қабілеті бар балаларды анықтау үшін оқушылардың мынадай белгілеріне қараймыз:
— прозаға, кітап оқуға деген қызығушылықтары басым келеді;
— жазушылық қабілеттері байқалады;
— ізденімпаздық және шығармашылық қабілеті көрінеді.
Жазушылық қабілеті бар балаларды қалай анықтаймыз?
- оқушыларға әртүрлі тақырыпта әңгіме жазуға тапсырма беру;
- психо-педагогикалық бағыт-бағдар беру;
- сабақ барысында оқушыларға проза жанрында шығарма жазуына түрткі боларлық әдістерді қолдану.
Оқушының жазушылық қабілетін анықтауда төмендегідей әдіс-тәсілдерді қолданамыз:
— мектептің коворкинг орталығында оқырмандар конференциясын, ақын-жазушылармен кездесу кешін ұйымдастыру;
— оқушыларға оқуға тиісті кітаптар тізімін беріп, аннотация жазуға дағдыландыру;
— әдеби кітаптар негізінде үздік буктейлер жарысын ұйымдастыру.
Жазушылық қабілеті бар балалармен жұмысты жүргізу әдістері:
- оқушыларды қабілетіне қарай топтау әдісі.
- үйге жеке тапсырмалар беру.
- аптасына бір рет үйірме жұмысына шақыру.
Күтілетін нәтиже:
—Оқушылардың кітап оқуға деген құштарлығын ояту, шығармашылығын шыңдау. Әдеби тілде сөйлеу қабілеттерін дамыту.
«Жас тілші» үйірмесі
Оқушылардың медиасауаттылығын арттыру үшін журналистикаға қабілеті бар балалардың мынадай белгілеріне қараймыз:
— жүргізушілік қабілеттері байқалады;
— камера алдында сөйлеуі мен өз-өзін ұстау әдебі көрінеді;
— газет, журналдарға мақала жазуға белсенділіктері басым келеді.
Журналистикаға қабілеті бар балаларды қалай анықтаймыз?
- мектептегі фото-видео студиясындағы операторлармен бірлесе жұмыс жасауын анықтау;
- ақпаратпен жұмыс істеуіне, материалдарды бағалауына, талдауына, жалған мәлімет пен насихатты ажырата білуіне қарау.
Оқушының медиасауаттылығын анықтауда төмендегідей әдіс-тәсілдерді қолданамыз:
— мектеп газетіне материалдар даярлайтын тілшілерді жинақтау;
— ютуб каналында сөйлеуін, видеоларды монтаждау жұмыстарымен айналысуын бақылау;
— газет, журналдарға мақала жазуға қабілеті бар оқушыларды бейімдеу.
Журналистикаға қабілеті бар балалармен жұмысты жүргізу әдістері:
- оқушыларды қабілетіне қарай топтау әдісі.
- үйге жеке тапсырмалар беру.
- аптасына бір рет үйірме жұмысына шақыру.
Күтілетін нәтиже:
—Медиасауатты оқушыларды даярлау. Журналистика саласына бейімі бар оқушыларға бағыт беру.
«Сахна әлемі» үйірмесі
Актерлік қабілеті бар балалардың мынадай белгілеріне қараймыз:
— көпшілік алдында өзін еркін ұстай алатын, өз ойын, пікірін жеткізе алатын ерекшелігі байқалады ;
— өнерге деген қызығушылығы көрінеді;
— ұжыммен жұмыс істей алатын, шығармашыл қабілеті білінеді.
Актерлік қабілеті бар балаларды қалай анықтаймыз?
- сабақ барысында өтілген шығарма негізінде қойылым қою;
- мектепішілік іс-шараларда сахналық қойылым қоюды ұйымдастыру.
Оқушының актерлік қабілетін анықтауда төмендегідей әдіс-тәсілдерді қолданамыз:
— актерлік өнердің негізімен таныстыру;
— телеспектакльдерді көру;
— шағын спектакльдерді қою.
Актерлік қабілеті бар балалармен жұмысты жүргізу әдістері:
- оқушыларды қабілетіне қарай топтау әдісі.
- үйге жеке тапсырмалар беру.
- аптасына бір рет үйірме жұмысына шақыру.
Күтілетін нәтиже:
- Әр оқушының өзіндік қабілетін ашу, белсенділігін арттыру. Шығармашылығын шыңдау.
«Айтыс қанатында» үйірмесі
Айтыс өнеріне қабілеті бар балалардың мынадай белгілеріне қараймыз:
— сөз саптауы, тапқырлығы, суырыпсалма ақындық қасиеті байқалады;
— домбыра аспабында еркін ойнайды;
— шешендік қасиеті көрінеді.
Айтыс өнеріне қабілеті бар балаларды қалай анықтаймыз?
- оқушылар арасында мектепішілік айтыс ұйымдастыру;
- сабақ барысында суырыпсалма қасиетін дамытатын түрлі әдіс-тәсілдерді қолдану;
- теориялық білімін жетілдіретін тарихи және әдеби кітаптарға деген қызығушылығын байқау.
Оқушының айтыс өнеріне қабілетін анықтауда төмендегідей әдіс-тәсілдерді қолданамыз:
— айтыс өнерінің негізімен, тарихымен таныстыру;
— айтыс үзінділерін көрсету;
— көпшілік алдында өз-өзін ұстауын, сахна мәдениетін қалыптастыру.
Актерлік қабілеті бар балалармен жұмысты жүргізу әдістері:
- оқушыларды қабілетіне қарай топтау әдісі.
- айтыс додаларына қатыстыру.
- аптасына бір рет үйірме жұмысына шақыру.
Күтілетін нәтиже:
- Айтыс додаларында жүлделі орын алуға оқушыларды даярлау.
«Сөз додасы» үйірмесі
Пікірталасқа қабілеті бар балалардың мынадай белгілеріне қараймыз:
— өзін ортада еркін ұстап, ойын ашық айта алуы байқалады;
— дәйектемені нақты ұсына отырып, өз сөзін дәлелдеуі нақты көрінеді;
— шешендік қасиеті көрінеді.
балаларды қалай анықтаймыз?
- оқушылар арасында мектепішілік дебат ұйымдастыру;
- сабақ барысында пікірталас алаңын өткізу;
Оқушының пікірталас алаңына қабілетін анықтауда төмендегідей әдіс-тәсілдерді қолданамыз:
— нақты дәйектемені қолдануына, өз сөзін дәлелдеуіне қажет фактілерді іріктеуді үйрету;
— шешендік өнердің ерекшелігімен таныстыру;
— көпшілік алдында өз-өзін ұстауын, сахна мәдениетін қалыптастыру.
Піікірталасқа қабілеті бар балалармен жұмысты жүргізу әдістері:
- оқушыларды қабілетіне қарай топтау әдісі.
- дебаттарға қатыстыру.
- аптасына бір рет үйірме жұмысына шақыру.
Күтілетін нәтиже:
- Шешен, өз ойын нақты фактімен дәлелдей алатын, сауатты пікір білдіретін оқушы даярлау.